Jak skutecznie zarządzać siecią sprzedaży produktów finansowych

News Forums Produkty finansowe Pozostałe tematy związane z finansami Jak skutecznie zarządzać siecią sprzedaży produktów finansowych

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #28501

    Efinanser

    Marketing sieciowy stanowi jedną z form sprzedaży, która ostatnio zdobywa coraz większą popularność ze względu na stosunkowo niskie koszty ponoszone w tytułu prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

    Firma działająca w na zasadach MLM posiada dużą ilość przedstawicieli, którzy działają jako niezależne podmioty i w zamian za otrzymywaną prowizję od sprzedaży penetrują rynek, poszerzając kanały dystrybucji i zwiększając ogólne obroty przedsiębiorstwa. Dzięki temu, iż to pracownicy sami szukają dróg zbytu produktu, firma nie ponosi żadnych kosztów związanych z promocją i dystrybucją. Inaczej jest w przypadku tradycyjnych rozwiązań, gdzie wraz z rozwojem przedsiębiorstwa wydatki ponoszone na działania marketingowe stale rosną. Trzeba dodać, że często są to takie koszty, których nie można ciąć nawet w przypadku spadku obrotów i pozostają one wysokie bez względu na ogólną kondycję finansową danego podmiotu.

    W marketingu sieciowym bardzo istotne znaczenie ma produkt, który musi wyróżniać się czymś na tle tego oferowanego w tradycyjnym punkcie sprzedaży. Powinien charakteryzować się wyższą jakością, niższą ceną i atrakcyjną prezentacją. Dysponując dobrym produktem i wierząc w jego unikalność staramy się znaleźć kanały zbytu, czyli ludzi, którym daną ofertę możemy przedstawić. Taka osoba, kupując określony towar bezpośrednio od producenta lub oferenta, odczuwa większy komfort, gdyż ma kontakt z człowiekiem, a nie instytucją. Dzięki temu może nawiązać się specyficzna nić porozumienia pomiędzy sprzedającym a klientem, ponieważ wówczas posiada on dystrybutora jakby na swoją wyłączność, może zadać pytanie i, co najistotniejsze, przyjmuje go na swoim terytorium, na przykład w miejscu zamieszkania.

    Jednak nawet w przypadku, gdy oferujemy nasz produkt bezpośrednio istotne jest posiadanie odpowiednio rozbudowanej struktury sprzedażowej, gdyż niewłaściwy dobór mechanizmów może doprowadzić do jej rozpadu. To zagrożenie jest aktualne również w przypadku produktów finansowych. Stąd pośrednicy finansowi i ubezpieczeniowi często sygnalizują potrzebę posiadania narzędzia rekomendującego odpowiednie działania i dostarczającego szczegółowych analiz oferty produktowej danej firmy, koniunktury na rynku czy wyników, osiąganych przez dystrybutorów, a także propozycji skutecznych mechanizmów motywacyjnych dla sprzedawców. Jednym z rozwiązań są systemy pudełkowe, jednak nie są one w stanie zaspokoić indywidualnych wymagań klientów ze względu na brak analizy potrzeb pośredników czy niesugerowanie optymalnych dla użytkownika rozwiązań. Przesądzającym sprawę argumentem przeciwko tego typu oprogramowaniu jest jego cena, a także czas potrzebny na jego wdrożenie.

    Dlatego w tym przypadku najlepszym dostępnym obecnie produktem jest e-finanser.pl. To innowacyjna aplikacja firmy 4Management, która nie tylko rekomenduje optymalne mechanizmy motywacji sprzedawców, ale pozwala również na przeprowadzanie analiz funkcjonowania struktury sprzedaży pod kątem indywidualnie wybranych wskaźników. Po zastosowaniu odpowiednich rozwiązań użytkownik będzie mógł kontrolować zestaw tychże parametrów, a także ustalić ich graniczne wartości, po przekroczeniu których system wyśle do niego ostrzeżenie. Kolejna funkcjonalność pozwoli na ocenę wpływu wdrożenia nowych produktów na wyniki finansowe firmy poprzez analizę szeregu czynników, takich jak efekty kanibalizacji czy synergii pomiędzy produktami.

    Przed implementacją nowego produktu czy usługi użytkownik będzie mógł dokonać prognozy szacowanej wielkości transakcji oraz wielkości przychodów. Analiza będzie dokonywana na podstawie wielu parametrów, jak chociażby trend rozwoju sprzedaży poszczególnych produktów finansowych czy zmiana aktywności sprzedawców. Ponadto aplikacja umożliwi przeprowadzenie konkursów sprzedażowych w oparciu o dowolnie dobrane przez sprzedawcę parametry.

    Aby zapoznać się bliżej z aplikacją firmy 4Management odwiedź nas na stronie http://www.efinanser.pl.

    [img]http://www.domset.pl/parp.png[/img]

    Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.1.

    Dotacje na innowacje – Inwestujemy w Waszą przyszłość

    #29965

    Anonymous

    Ostatnio znajomy zapytał mnie, które narzędzie mogłoby usprawnić zarządzanie w jego firmie, a jednocześnie zwiększyłoby efektywność trafnych decyzji. Padło też pytanie o możliwość przeprowadzania wewnętrznych konkursów sprzedażowych, motywujących pracowników. Czy myślicie, że polecając aplikację Efinanser.pl dobrze zrobiłem? Wydaje się, że na rynku polskim nie ma ona konkurenta?

    Pozdrawiam,

    Adrian

    #29966

    Anonymous

    Może jednak warto poprosić o pomoc biuro księgowe? Zobacz tu! Oni zajmują się podobnymi zleceniami?

    #29967

    Anonymous

    Czasami przy tego typu działaniach warto korzystać z pomocy specjalistów!

    Jeśli chodzi o finanse i doradztwo z nimi związane, to macie tutaj coś takiego- http://jplgroup.pl/uslugi/przejecie-obowiazkow-abi/

    #29968

    Anonymous

    Według mnie nie ma znaczenia jaką sprzedażą zarządzamy, bo jeśli mamy problemy z samym zarządzaniem, to będziemy jest mieć w przypadku każdej branży. Ja sama mam problemy z zarządzaniem, ale zdaje sobie z tego sprawę i staram się ciągle kształcić, uczyć się nowych rzeczy. Nie zawsze mam pieniądze na szkolenia, ale zawsze znajduje czas na czytanie takich artykułów https://leadership-center.pl/2018/03/zarzadzanie-projektami-program/

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.

NAJPOPULARNIEJSZE

NOWOŚCI